Adatvédelem

 

Kedves Felhasználó!

Adatkezelési tájékoztatónk célja, hogy könnyen érthető áttekintést adjon az adatkezelésünk gyakorlati megvalósulásáról és az adatvédelmi intézkedéseinkről, a weboldalunk, alkalmazásunk és szolgáltatásainkra vonatkozóan. Folyamatosan törekszünk arra, hogy kifogástalan felhasználói élményt nyújtsunk a személyes adatok biztonsága mellett.

Fenntartjuk a jogot, hogy jelen adatkezelési tájékoztatónkat a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően módosítsuk.

 

1. Rólunk

Cégünk 2009-ben lett elindítva azzal a céllal, hogy leendő partnereink számára olyan szolgáltatásokat nyújtsunk, melyek növelik cégük/vállalatuk forgalmát, valamint könnyen hozzájárulhatnak az ügyfélkörük bővítéséhez.

Munkáink során elsődleges számunkra, hogy partnereink elképzeléseit jövőbemutató és innovatív fejlesztésekkel, megoldásokkal egészítsük ki, továbbá az általunk készített weboldalak felhasználói élményben is kiemelkedőek legyenek. A sok éves weboldal készítési tapasztalatainkra, a partnerek és a felhasználók fogyasztási szokásaira támaszkodva alkottuk meg a Mitegyek platformot. Egy platformot melyen régi és új partnereink egyaránt megjelenhetnek éttermi kínálatukkal, aminek segítségével a legtöbb felhasználó számára naprakész tájékoztatást, továbbá azonnali rendelési szolgáltatást nyújthatnak.

Név: WEB200 Internet Média KFT.
Cégjegyzékszám: 14 09 309632
Székhely: 7400 Kaposvár, gróf Apponyi Albert utca 17.
Adószám: 14924943-2-14
Számlánkat vezető bank: Erste Bank Hungary Nyrt.
Bankszámlaszám: 11600006 - 00000000 – 42954466
Nemzetközi Bankszámlaszám (IBAN): HU75116000060000000037678423
E-mail: info@web200.hu

 

2. Cégünk által kezelt személyes adatok meghatározása, megőrzésük időtartama

Ismerje meg Ön is, hogy weboldalainkon és applikációnkban (továbbiakban: Platform) a legjobb szoltáltatás nyújtás érdekében milyen adatokat kezelünk.

Kezelt adatok (Felhasználó)Adatkezelés oka
Fiók adatok:
név, e-mail-cím, jelszó, telefonszám
Ezen adatok feltétlenül szükségesek ahhoz, hogyha regisztrált felhasználóként kívánja használni platformunkat.

Szállítási adatok:
név, szállítási cím, telefonszám, rendelés részletei és a megrendelés azonosítója

Ezen adatokkal tudjuk rendelését beazonosítani, valamint ezek egyben a Partnereink számára továbbított adatok is, melyek segítségével kerülhet csak kiszállításra a megrendelt tétel/tételek.

Megrendelése elküldésével Ön elfogadja a Partnerünk adatkezelési feltételeit. Az adatok Partnerünk részére történő átadását követően. A Partnerünk általi adatkezelés jogszerűsége tekintetében felelősséget nem vállalunk. A Partner adatkezelési gyakorlatával kapcsolatos információt a Partner elérhetőségein kaphat. A Partnerek semmilyen körülmények között sem használhatják fel az Ön személyes adatait saját célra.

Rendelési előzmények adatai:
korábbi megrendelések adatai, mint a kiválasztott Partner neve, megrendelt tételek, szállítási cím, rendelési státusz
Ezeket az információkat arra használjuk fel, hogy Ön visszanézhesse korábbi rendeléseit, valamint hogy javítsuk szolgáltatásainkat és optimalizáljuk a platformot az Ön érdekeinek megfelelően.

Helyadatok:
irányítószám, település, ország

A platform használatakor a helymeghatározásra szolgáló beállítás használata, mellyel be tudjuk azonosítani mely Partnereink ajánlatát jelenítsük meg az Ön számára a tartózkodási helyadatok alapján.

Készülékinformációk és elérési adatok:
készülékazonosító és az eszközök egyéb azonosítói, operációs rendszer és verzió, elérés időpontja, konfigurációs beállítások és az ön IP-címe

Minden alkalommal, amikor belép a platformunkra, ezeket az információkat technikai okokból tároljuk. Az információk egy részét arra is felhasználjuk, hogy a gyanús viselkedést korai szakaszban észleljük, és hogy megvédjük a platformunkat.
Ügyfélszolgálati adatok:
név, cím, telefonszám, platformhoz tartozó felhasználó fiók azonosító kódja, e-mail- cím vagy bármely közösségi oldalról származó azonosító
Amennyiben szolgáltatásainkkal kapcsolatban panasza merülne fel és ennek okán kapcsolatba lép velünk, a kapcsolatfelvétel során tudomásunkra jutó adatokat a panaszok kezelése és nyomon követhetősége, illetve az Ön személyazonossága, a panasz pontos időpontja és tartalma, valamint a panasszal kapcsolatban nyújtott információk dokumentálása érdekében kezeljük. Ez akkor is érvényes, ha a mitegyek.hu különféle közösségimédia-platformokon található profilján keresztül ír nekünk hozzászólásokat. Ezeket az adatokat nem kombináljuk Fiók adataival, de a közösségimédia-platformokról származó azonosítója alapján továbbra is azonosítani tudjuk Önt.
Marketing kapcsolatfelvételi és kommunikációs adatok:
név, e-mail-cím, telefonszám és készülékazonosító
Ha szeretne tőlünk e-mailt, SMS-t vagy alkalmazáson belüli push-üzeneteket kapni, bizonyos információkra szükségünk van ahhoz, hogy elküldhessük Önnek ezeket az üzeneteket. Arra is felhasználjuk, hogy kapcsolatba lépjünk Önnel, például, ha egy termékkel, vagy a kiszállítással kapcsolatban egyeztetésre van szükség.
Fizetési adatok:
fizetési mód
A rendelés leadásakor ezen adatot is továbbítjuk Partnerünk felé, hogy a kiszállításkor a futár a fizetéshez szükséges feltételeknek eleget tegyen (mint pl. bankkártya elfogadó terminál).

 

Kezelt adatok (Partner)Adatkezelés oka
Fiók adatok:
név, e-mail-cím, jelszó, telefonszám

Ezen adatok feltétlenül szükségesek ahhoz, hogyha Partnerként kívánja használni platformunkat.

Partner adatok:
kereskedelmi egység neve, cím, e-mail cím, telefonszám, kapcsolattartó adatai, nyitvatartási idő

Ezen adatok elengedhetetlenek ahhoz, hogy Önt mint Partnerünket a Platformon minden Felhasználó részére meg tudjuk jeleníteni. A Felhasználók megfelelő tájékoztatást csak ezen adatok segítségével kaphatnak az Ön kereskedelmi egységéről, annak elérhetőségeiről.

Készülékinformációk és elérési adatok:
készülékazonosító és az eszközök egyéb azonosítói, operációs rendszer és verzió, elérés időpontja, konfigurációs beállítások és az ön IP-címe
Minden alkalommal, amikor belép a platformunkra, ezeket az információkat technikai okokból tároljuk. Az információk egy részét arra is felhasználjuk, hogy a gyanús viselkedést annak korai szakaszában észleljük, és hogy megvédjük a platformunkat.

 

Személyes adatait a feldolgozás céljának teljesülése után töröljük. A törlési szabályok az adatkezelés céljától függően eltérőek. A cégünk által meghatározott törlési szabályokon kívül, a jogszabályban meghatározott megőrzési határidőket is be kell tartanunk. Ilyenek például a különböző jogi dokumentumok, számlák vagy üzleti levelek. Adatai megőrzésre kerülhetnek továbbá a GDPR 17. cikk (3) bekezdése alapján, abban az esetben ha az Ön személyes adataira jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez lenne szükségünk a későbbiekben.

Felhívjuk figyelmét, hogy regisztrált Partnerként, vagy Felhasználóként lehetőséget biztosítunk az Ön fiókjában adatai, javítására és törlésére, továbbá a Platformon korábban igényelt szolgáltatások visszamondására azok módosítására.

 

Az adatkezelés időtartama:

  • Fiók adatok: az utolsó bejelentkezéstől számított 3 év.
  • Korábbi megrendelések adatai: fizetési adatok tekintetében a Számv. tv. 169. § (2) bekezdésének megfelelően a rendeléstől számított 8 év.
  • Készülékinformációk és elérési adatok: a hozzájárulásának visszavonásáig, de legfeljebb az utolsó bejelentkezéstől számított 3 év.
  • Marketing kapcsolatfelvételi és kommunikációs adatok: amennyiben a Felhasználó direkt marketing hozzájárulást adott, úgy az adatok A Felhasználó hozzájárulásának visszavonásáig kerülnek megőrzésre.
  • Kiszállítási adatok: A kiszállítási adatok, a helyadatok a Ptk. általános elévülési idejéhez igazodva 5 évig kerülnek megőrzésre.
  • Fizetési adatok: A fizetési adatok tekintetében a Számv. tv. 169. § (2) bekezdésének megfelelően a rendeléstől számított 8 év.
  • Számviteli adatok: 8 évig kell megőriznünk.
  • Partner értékelés: Az értékeléssel kapcsolatos adatok a Ptk. általános elévülési idejéhez igazodva 5 évig kerülnek megőrzésre.
  • Panaszkezelés jegyzőkönyv: A jegyzőkönyvek és az írásbeli panaszokra adott válaszok másolati példányai tekintetében az Fgytv. 17/A. § (7) bekezdése alapján 3 év.

Az adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont - szerződés teljesítése, cikk (1) bekezdés a) pont - hozzájárulás.

 

3. Adatkezelési tevékenységeink, az adatkezelés célja és jogalapja


3.1. Fiók létrehozása:

Felhasználó esetén az első vásárlásnál lehetősége van Fiókot regisztrálnia platformunkon.
A felhasználói fiók létrehozásakor a rendeléshez szükséges adatok megadásra kerülnek, így a felhasználói fiókhoz további adatra nincsen szükségünk. Ezen adatok megadása feltétlenül szükséges. Az Ön e-mail- címe és telefonszáma kiemelten fontos, mivel ezek alapján tudjuk beazonosítani, amikor legközelebb újra be kíván jelentkezni. A fiókjához egy egyedi azonosítót, felhasználói azonosítót rendelünk hozzá.

A Platformon kizárólag regisztrált Partnerként lehet megjelenni. A Fiók létrehozása ebben az esetben kötelező. Annak hiányában, a Partner nem jelenítheti meg termékeit a Platformon, valamint nincs lehetősége a Felhasználó által leadott Rendelések kezelésére.

Belépés Facebookkal:

Belépés Google fiókkal:

3.2. Fiók kezelés:

Bármikor bejelentkezhet a felhasználói fiókjába és módosíthatja személyes adatait, mint például a nevet, e-mail-címet és telefonszámot. Itt láthatja korábbi megrendeléseit is.
Partnereink saját fiókjukon keresztül kezelhetik továbbá a kereskedelmi egységre vonatkozó nyitvatartási időt, aktuális kínálatukat, valamint itt tudják fogadni és visszaigazolni a rendeléseket.

3.3. Megrendelések feldolgozása

A megrendeléskor megadott adatok a rendelés elküldését követően bekerülnek háttérrendszerünkben (backend), ahonnan további feldolgozás céljából más rendszerekbe továbbítjuk azokat. A megrendelés részleteit Ön is bármikor megtekintheti amennyiben regisztrált fiókkal rendelkezik.

3.4. Megrendelés kiszállítása

A sikeres rendelés elküldését követően számos folyamat a háttérben, hogy a megrendelés tartalmát a Partner számára továbbítani tudjuk, valamint azt a Partner ki tudja szállítani. Ez magában foglalja a rendelés adatainak megosztását a Partnereinkkel.

3.5 Felhasználói értékelések

Platformunkon lehetőséget biztosítunk arra, hogy Felhasználóink értékeljék Partnereink kínálatát, valamint szolgáltatásaik minőségét. Az értékelés ezesetben a Felhasználói fiókba belépve az erre vonatkozó menüpont alatt érhető el. A Felhasználó az értékelés leadásával hozzájárul, hogy értékelését továbbítsuk az érintett Partnerünk részére annak érdekében, hogy Partnerünk megfelelő információt kapjon kínálatának és szolgáltatásainak javítása céljából. Az értékelési adatok átadása anonim módon történik, így személyes adatait nem de az értékelésnél megadott szöveges tartalmat, valamint pontozási adatokat tartalmazza.

3.6. Rendszerüzenetek

Platformunk működésével kapcsolatban számos esetben küldhetünk Felhasználóink, Partnereink számára üzenetet. Az üzeneteket e-mailben, SMS és Push üzenet formájában is kézbesíthetjük, de ezek nem tekinthetők marketingmegkeresésnek. Üzeneteink tartalma kizárólag a megrendelés folyamatára, a Platformunkba való Fiók regisztrációkra korlátozódik, valamint a szolgáltatásainkra vonatkozó változásokra, karbantartásra, ÁSZF módosítására korlátozódik.

3.7. Panaszkezelés

Amennyiben szolgáltatásainkkal kapcsolatban panasza merülne fel, természetesen panasszal is élhet. Panaszát kérjük elsősorban elektronikus formában az info@web200.hu e-mail címre legyen szíves elküldeni, de természetesen lehetősége van postai úton, vagy telefonon is panasszal élnie.

3.8. Csalás észlelése és megelőzése, platformunk és a felhasználói fiók biztonsága 

Annak érdekében, hogy megvédjük ügyfeleinket és a platformunkat az esetleges támadásoktól, folyamatosan ellenőrizzük a weboldalainkon és mobilalkalmazásunkban végzett tevékenységeket. A Platform biztonságának megőrzése és a biztonságos felhasználói élmény garantálása érdekében különböző technikai intézkedéseket alkalmazunk. Ilyen például, hogy a gyanús viselkedésmintákat már korai szakaszban észleljük és a lehető legkorábban megakadályozzuk. A potenciális támadások észlelése, megakadályozása, vagy végső esetben a károk mielőbbi helyreállítás érdekében több szoftveres felügyeleti eszközt is használunk.

 

4. Marketing célú eszközök és kommunikációs csatornákra vonatkozó meghatározások


4.1. Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing)

Hírlevelek, és e-mailben vagy SMS-ben küldött felhasználói felmérések. 
Jelenleg Platformunkhoz kapcsolódóan ilyen üzletszerzésű elektronikus megkereséseket nem használunk.

4.2. Online marketing

Online marketing célunk, hogy meggyőzzük potenciális Partnereinket arról, milyen minőségi ügyfélélményt nyújtunk Platformunk és szolgáltatásainknak köszönhetően. Leendő Felhasználóinkat pedig arról, hogy miért érdemes weboldalainkat látogatni, alkalmazásunkat használni. Hogy minél több potenciális ügyfelet elérhessünk, aktívak vagyunk az online marketing területén is.
A következő online marketingtevékenységeket folytatjuk új Partnerek és Felhasználók (közösen: Ügyfelek) felkutatására,  platformunkra népszerűsítése érdekében:

4.2.1 Célzás (targeting) 

Az online hirdetéseket, például bannerek megjelenítésével a webhelyeinken, vagy hirdetések megjelenítésével a közösségi oldalak idővonalain, meghatározott célcsoportokra szabottan jelenítjük meg. Törekszünk arra, hogy csak olyan hirdetéseket mutassunk, amelyek valóban relevánsak az érdeklődési kör szempontjából és hozzáadott értéket jelentenek az online élményéhez.

A célzási folyamatunk során első lépésként meghatározzuk a célcsoportot bizonyos kritériumok, például a tartózkodási hely, vagy az étkezési szokások alapján. Az egyes célcsoportok pontosabb meghatározása érdekében szegmentáljuk az ügyféltípusokat és különböző portálokon különböző hirdetéseket jelenítünk meg. Erre a célra kizárólag álnevesített adatokat használunk. Ez azt jelenti, hogy a meghatározott célcsoportokon belül nem lehet azonosítani az egyes személyeket.

4.2.2. A célzás finomítása

Amikor meglátogatja a platformunkat, és például már behelyezett egy rendelést a kosarába, cookie-k és más webes nyomonkövetési technológiák segítségével rögzítjük ezeket az információkat. Ha más weboldalakon folytatja a böngészést, hirdetési partnereink a mi nevünkben emlékeztetni fogják önt arra, hogy még nem adta le a megrendelését. Nem szeretnénk, ha lemaradna a kifogástalan vásárlói élményünkről.

4.2.3. Cookie-k és hasonló technológiák

Online marketingtevékenységeink keretében cookie-kat és hasonló technológiákat is használunk. A fentieknek megfelelően, ezek a technológiák segítenek abban, hogy felismerjük az ön készülékét, és csak az érdeklődési körének megfelelő típusú hirdetéseket mutassunk önnek. Webes technológiáink alapvetően csak álnevesített formában dolgozzák fel az ön készülékével kapcsolatos információkat és hozzáférési adatokat. Ez azt jelenti, hogy ezek alapján nem tudjuk önt egyedileg azonosítani, és a platformunkon kívüli interakcióit nem tudjuk a nálunk regisztrált felhasználói fiókjához rendelni.

Annak érdekében, hogy minden szükséges információt rendelkezésre bocsássunk, elkészítettünk egy átfogó Cookie, SDK és webes nyomonkövetési szabályzatot, amely nemcsak a webes nyomkövető technológiáink részleteit ismerteti, hanem azt is elmagyarázza, hogy ön pontosan hogyan választhatja ki vagy tilthatja le a webes nyomkövető technológiák használatát a weboldalunkon.[NH3] 

4.3. Közösségi média/Social media

Platformunkhoz tartozóan jelen vagyunk a közösségi médiában is, ahol weboldalunkat és partnereinket hirdetjük, továbbá tartjuk a kapcsolatot felhasználóinkkal. Mivel ezeket a közösségi média profilokat harmadik fél által üzemeltetett platformokon, többek között a Facebookon és az Instagramon működtetjük, amikor Ön meglátogatja ezeket a közösségi oldalakat, a közösségi platformok üzemeltetői különböző személyes adatokat gyűjtenek Önről mint felhasználóróé. A Facebook és az Instagram közösségi médiaplatformokat a Meta Platforms Ireland Ltd., 4 Grand Canal Place, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Írország („Facebook") üzemelteti.

4.3.1 Felelősség 

Mi és a közösségi platformok mindenkori üzemeltetői közös adatkezelőként járunk el az Ön személyes adatainak a közösségi médiafelületeinken történő gyűjtése, valamint a közösségi médiafelületeink használatának elemzése során. Ezen célból, mi és a Meta közös adatkezelési megállapodást kötöttünk, a GDPR 26. cikkében foglaltak szerint.

Emellett maguk a közösségi médiaplatformok üzemeltetői is adatkezelők a közösségi médiaszolgáltatásaik általános használata, valamint a profiljainkon és közösségi médiaoldalainkon kívüli interakciók tekintetében. Ez a kizárólagos felelősség vonatkozik az Ön közösségi média-fiókjához tartozó adatok, a közösségi médiaoldalaink forgalmának elemzésétől eltérő célú kezelésére is.

Az alábbi hivatkozásokra kattintva megismerheti, hogy az egyes közösségi médiaüzemeltetők milyen adatokat gyűjtenek:

Facebook adatvédelmi szabályzat

Instagram adatvédelmi szabályzat

4.3.2. Adatfeldolgozás

A Meta összesített statisztikákat és elemzéseket nyújt az oldalak adminisztrátorainak, amelyek segítenek megérteni, hogy az emberek milyen típusú műveleteket végeznek az oldalaikon („Page Insights” vagy „Oldalelemzések”). Tájékoztatjuk, hogy a Meta-tól mi csak összesített felhasználói jelentéseket kapunk. Nem tudunk semmilyen oldallátogatást vagy más interakciót az egyes közösségi médiaprofilokhoz rendelni.

Amennyiben meglátogatja valamelyik közösségi oldalunkat vagy annak tartalmával interakcióba lép, az alábbi példák körében gyűjthetünk és használhatunk fel információkat a Page Insights elemzések létrehozásához:

  • oldal, vagy egy adott bejegyzés/videó megtekintése egy oldalon
  • oldal követése vagy az arról való leiratkozás
  • oldal vagy bejegyzés „lájkolása”, illetve „nem lájkolása”
  • oldal ajánlása egy bejegyzésben vagy kommentben
  • egy oldal bejegyzésének kommentálása, megosztása vagy arra való reagálás (beleértve a reakció típusát is)
  • egy oldal bejegyzésének elrejtése vagy spamként való jelentése
  • az oldalra mutató linkre kattintás egy másik oldalról a Facebookon, vagy egy Facebookon kívüli weboldalról
  • az oldal neve vagy profilképe fölé mozgatva a kurzort, az oldal tartalmára vonatkozó előnézet megtekintése
  • az oldalon található weboldalra, telefonszámra, útvonaltervezés (Get Directions) gombra vagy más gombra kattintás
  • számítógépe vagy mobileszköze használata, amikor meglátogat egy oldalt vagy annak tartalmával interakcióba lép.

4.3.3. Érintettek jogai

A Facebookkal kötött megállapodásunk részeként, a közösségi médiaoldalaink tekintetében úgy határoztunk, hogy a Facebookot üzemeltető Meta felelős elsődlegesen a Page Insight (Oldalelemzés) adatokkal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségek teljesítéséért, valamint azért, hogy Ön gyakorolhassa a GDPR szerinti jogait. Az érintettek jogairól a Facebookon bővebben a Facebook Page Insights / Oldalelemzés adatvédelmi szabályzatában olvashat.

 

5. Személyes adatainak megosztása, adattovábbítás

Soha nem adjuk át adatait jogosulatlan harmadik félnek. Vállalkozásunk hatékony működtetése érdekében azonban, egyes kiválasztott szolgáltatók szolgáltatásait vesszük igénybe, és korlátozott, szigorúan ellenőrzött hozzáférést biztosítunk számukra egyes adatokhoz. Mielőtt azonban személyes adatokat továbbítanánk ezeknek a partnercégeknek, a nevünkben történő feldolgozás céljából, minden egyes vállalatot auditálunk. Minden címzettnek meg kell felelnie a jogszabályokban foglalt adatvédelmi követelményeknek, és megfelelő dokumentációval kell igazolnia az adatvédelem szintjét.


5.1. Szolgáltatók és adatfeldolgozók

A napi adatkezelési tevékenységeinkbe különböző szolgáltatókat vonunk be. A legtöbb ilyen szolgáltató úgynevezett „adatfeldolgozóként” dolgozza fel a személyes adatokat, a GDPR 28. cikkének megfelelően. Ez azt jelenti, hogy csak a mi utasításainknak megfelelően dolgozhatnak fel személyes adatokat, és semmilyen követelésük nem lehet arra vonatkozóan, hogy az Ön személyes adatait saját, tőlünk független céljaikra használják. Az adatfeldolgozóinkat ellenőrizzük is, és csak azokkal dolgozunk együtt, amelyek megfelelnek a magas szintű adatvédelmi követelményeinknek.

A fentiekben már megismerhetett egyes feleket, akik szolgáltató partnereink, és a címzettekkel kapcsolatos információkat is megtalálhat a Cookie, SDK és webes nyomonkövetési szabályzatban. Felhasználói platformjaink és adatbázisaink a Google és az Amazon Web Services (AWS) EU-s leányvállalatai által biztosított, felhőalapú erőforrásokon futnak. Mivel különböző adatfeldolgozókat veszünk igénybe, és bizonyos időközönként ezek változhatnak is, nem lehetséges, hogy a személyes adatok minden egyes címzettjét azonosítsuk ebben az Adatvédelmi szabályzatban. Ha azonban érdeklik a részletek, kérésre szívesen közöljük az aktuálisan bevont adatfeldolgozó(k) neveit.

5.2. Harmadik fél

Az adatfeldolgozókon kívül harmadik felekkel is együttműködünk, amelyek részére szintén továbbítjuk az Ön személyes adatait, de őket nem kötik a mi utasításaink. Ilyenek például tanácsadóink, jogászaink és adótanácsadóink, akik szerződés alapján kapják meg tőlünk az Ön adatait és jogi okokból vagy saját érdekeink védelme érdekében kezelik az Ön személyes adatait. Személyes adatait semmilyen körülmények között nem adjuk el vagy adjuk bérbe harmadik félnek. Erre kizárólag az Ön megfelelő tájékoztatása és hozzájárulását követően kerülhet csak sor.

5.3. Hatósági és állami szervek

A Platformunkat használók között is időközönként felmerülhet, hogy néhányan tisztességtelenül viselkednek és ártani akarnak cégünknek, kivételes esetben partnerünknek. Ilyen esetekben kötelesek vagyunk személyes adatokat átadni a hatóságoknak. Ezen adattovábbítás célunk, hogy megelőzzük a károkozást, érvényt szerezzünk követeléseinknek és elutasítsuk a jogosulatlan követeléseket.

5.3. Nemzetközi adattovábbítás

Adatait elsősorban az Európai Unión (EU) és az Európai Gazdasági Térségen (EGT) belül kezeljük. Néhány fent említett szolgáltatónk vagy kapcsolt vállalkozásunk azonban az EGT-n kívül, úgynevezett „harmadik országokban" található. A GDPR magas szintű követelményeket támaszt a személyes adatok harmadik országokba történő továbbítására vonatkozóan. Minden címzettnek meg kell felelnie ezeknek a követelményeknek.

Mielőtt az Ön adatait harmadik országbeli címzettnek továbbítanánk, a címzettet először értékeljük az adatvédelmi szint szempontjából. Csak akkor választjuk ki őket, ha az EGT területén kívül is megfelelő adatvédelmi szintet tudnak igazolni. A GDPR 44. cikke értelmében a személyes adatok olyan szolgáltatóknak továbbíthatók, amelyek megfelelnek legalább az alábbi követelmények egyikének:

  • az Európai Bizottság döntése alapján harmadik ország megfelelő védelmi szintet biztosít
  • a címzettel kötött szerződésünkbe általános szerződési záradékokat (más néven
  • „általános adatvédelmi kikötéseket”) építettünk be (beleértve kiegészítő intézkedéseket is, ha szükséges).
  • a GDPR 46. cikke szerinti további megfelelő garanciák állnak rendelkezésre (pl. kötelező erejű vállalati szabályok).

 

6. Jogi tudnivalók


6.1. Adatok védelme és megválasztása

Megrendelőnkként Ön döntheti el, hogy milyen információkat szeretne megosztani velünk mint Szolgáltatóval. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben Ön platformunkra regisztrál, úgy el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeinket. Jogi értelemben ez azt jelenti, hogy Ön szerződést köt velünk, amelynek értelmében jogosult a platform használatára az Általános Szerződési Feltételeinknek megfelelően. Természetesen szükségünk van néhány információra Önről ahhoz, hogy teljesíteni tudjuk a szerződésben foglalt kötelezettségeinket. Az azonban teljes mértékben Önön múlik, hogy rendelkezésre bocsátja-e ezeket az információkat, vagy inkább nem használja a platformunkat.

Alapvetően a következő lépésekkel ellenőrizheti és kezelheti, hogy mennyi személyes adatot oszt meg velünk:

Cookie-k és hasonló technológiák: A mobilkészülékén vagy webböngészőjében beállíthatja a cookie-k és hasonló technológiák elutasítását (ez a hozzájárulás-kezelőnk segítségével is lehetséges). Ha kikapcsolja ezeket a technológiákat, többé nem fog személyre szabott tartalmakat, ajánlatokat vagy hirdetéseket látni.

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing): Ha nem szeretne hírleveleket vagy ajánlatokat kapni tőlünk, ezekről bármikor leiratkozhat. Ebben az esetben nem tudjuk többé elküldeni önnek kiváló ajánlatainkat.

Nincs adatmegosztás: Ha egyáltalán nem kíván semmilyen információt megosztani velünk, az nagy kár. Természetesen szabadon visszautasíthatja a felhasználói fiók létrehozását. Ebben az esetben szabadon elutasíthatja a fiók létrehozását, vagy bármikor törölheti is azt.

6.2. A felhasználó törvényes jogai

Az EU általános adatvédelmi rendelete (GDPR) és más adatvédelmi jogszabályok értelmében az alábbi jogokat érvényesítheti velünk szemben:

Hozzáférési jogÖn jogosult tájékoztatást kérni arról, mely adatokat tároljuk önre vonatkozóan és hogyan kezeljük ezeket. Ez arra is kiterjed, hogy az adatai másolatát kikérje tőlünk.
Helyesbítési jogHa észreveszi, hogy az Önnel kapcsolatban kezelt adatok helytelenek, bármikor kérheti tőlünk ezek helyesbítését.
Törléshez való jogBármikor kérheti tőlünk az Önnel kapcsolatban tárolt adatok törlését.
Az adatkezelés korlátozásához való jogHa nem kívánja törölni az adatait, de azt sem szeretné, hogy azokat a továbbiakban kezeljük, kérheti, hogy korlátozzuk személyes adatainak kezelését. Ebben az esetben az adatait archiváljuk, és csak akkor integráljuk újra operatív rendszereinkbe, amikor Ön ezt kéri. Ez idő alatt azonban nem tudja használni a platformunkat, ellenkező esetben újra kezelni fogjuk az adatait. Akkor is korlátozzuk az adatainak kezelését, ha Ön azok törlését kérte tőlünk, de a törvényben előírt megőrzési határidők miatt nem tudjuk teljesíteni a kérését.
Az adathordozhatósághoz való jogKérheti, hogy az Önről tárolt adatokat géppel olvasható formátumban adjuk át. Ebben az összefüggésben az adatokat JSON vagy más elterjedt formátumban bocsátjuk rendelkezésére.

A hozzájárulás visszavonásának joga

A korábban megadott hozzájárulást bármikor visszavonhatja, vagy tiltakozhat adatai további kezelése ellen.
Tiltakozási jog

Ön bármikor tiltakozhat a hírlevelek vagy bármely más közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) érdekében küldött üzenet küldése ellen.

Joga van továbbá ahhoz is, hogy a saját helyzetéből adódó okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a GDPR

6. cikk (1) bekezdésének f) pontján alapuló kezelése ellen (érdekek egyensúlyán alapuló adatkezelés); ez vonatkozik a GDPR 4. cikk (4) bekezdése szerinti profilalkotásra is. Ha Ön tiltakozik, akkor nem kezeljük tovább a személyes adatait, kivéve, ha bizonyítani tudjuk, hogy az adatkezelésnek olyan kényszerítő okai vannak, amelyek felülmúlják az Ön érdekeit, jogait és szabadságait vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

Automatizált döntéshozatal

A platformunkon nem terjedhet ki Önre olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen alapuló – ideértve a profilalkotást is – döntés hatálya, amely Önre joghatással járna vagy Önt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené. A platformunkon azonban működtetünk különböző csalásészlelő és -megelőző rendszereket. Ezek a platformunkon tanúsított viselkedése alapján, automatizált módon határozzák meg, hogy Ön esetleg csalás érintettje- e.

Emellett rendszereink lehetővé teszik, hogy személyre szabott felhasználói élményt is biztosítsunk Önnek a platformunkon, így amennyiben platformunkon ez a funkció elérhető, a korábbi megrendelései vagy ételválasztásai alapján látja a megjelenített tartalmakat.

Mindegyik esetben, mindig joga van kapcsolatba lépni velünk, és megtámadni az automatizált rendszereink által hozott döntést. Ennek érdekében csak vegye fel velünk a kapcsolatot.

Panasztételi jogAmennyiben úgy gondolja, hogy a személyes adataival vagy jogaival összefüggésben helytelenül jártunk el, bármikor joga van a felügyeleti hatóságnál (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság; székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9.; ugyfelszolgalat@naih.hu, https://www.naih.hu/) panaszt tenni. A személyes adatai kezelésével kapcsolatban az adatvédelmi hatóságnál tehet panaszt, a szokásos tartózkodási helye, a cégünk székhelye, az ön munkahelye, vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállamban, ha megítélése szerint a GDPR- ban foglalt rendelkezéseket megsértették. Panaszt a nemzetközi felügyeletünket ellátó hatóságnál is tehet Berlinben (Németországban). Mindezeken túlmenően a jogainak megsértése esetén az Ön választása szerint az cégünk székhelye vagy az Ön lakóhelye szerint illetékes bírósághoz is fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. A személyes adatok védelmével összefüggésével kapcsolatosan indított per illetékmentes.

 

Jogai gyakorlásához bármikor használhatja a felhasználói fiókjában biztosított funkciókat. Ha például törölni szeretné az adatait, azt közvetlenül a felhasználói fiókjába bejelentkezve is megteheti.

Legutóbbi módosítás: 2023. szeptember 26.

 

Weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek!Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...